Asuminen: Ro­va­nie­men Lai­naan­ran­nas­ta tulee entistä vih­reäm­pi – kau­pun­ki aloit­taa Ke­mi­joen rannan uu­dis­ta­mi­sen ensi kesänä

Sote-uudistus: Hy­vin­voin­ti­alue val­mis­tau­tuu pur­ka­maan Me­hi­läis-ul­kois­tuk­sen – sel­vi­tys­tä pan­ta­taan jul­ki­suu­del­ta

Pääkirjoitus: KOK:n vä­läyt­tä­mä ve­nä­läis­ur­hei­li­joi­den paluu kan­sain­vä­li­siin ki­soi­hin on luo­ka­ton ehdotus

Tilaajille

Finn­watc­hin toi­min­nan­joh­ta­ja ko­hu­kam­pan­jas­ta: "Suo­ma­lai­sen yrit­tä­jän syyl­lis­tä­mi­nen on vas­ta­kam­pan­jan luoma kuva"

Ammattiyhdistysten mukanaoloa verokampanjassa on arvosteltu, koska ay-liike nauttii itse verovapautta. STTK:n strategian ja kehittämisen johtaja Taina Vallander perää enemmän keskustelua oikeudenmukaisesta verotuksesta tahallisen väärinymmärtämisen sijaan. Kehitysyhteistyöjärjestö Suomen World Vision päätti vetäytyä kampanjasta.

Kehitysyhteistyöjärjestö Suomen World Vision ilmoitti sunnuntaina, että se vetäytyy aggressiivista verosuunnittelua vastustavasta 430 miljoonaa mahdollisuutta -kampanjasta.

– Vetäydymme 430-kampanjasta pystyäksemme keskittymään ydintyöhömme. Repiväksi kääntynyt keskustelu kampanjan ympärillä vie liikaa voimavaroja globaalissa tilanteessa, jossa maailman haavoittuvimmat lapset tarvitsevat juuri nyt kaiken huomion ja avun, järjestö perustelee päätöstään Twitterissä.

Kansalaisjärjestö Finnwatch aloitti viime marraskuussa kampanjan, joka vastustaa yritysten tekemää aggressiivista verosuunnittelua. Järjestön mukaan Suomi menettää joka vuosi 430 miljoonaa euroa verotuloja verovälttelyn takia.

– Pelkästään koroilla tehtävään verosuunnitteluun sekä osinkoverotuksen epäkohtiin puuttumalla Suomi saisi joka vuosi 430 miljoonaa euroa lisätuloja.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.