Koronarajoitukset: Ko­ro­na­mi­nis­te­ri­työ­ryh­mä pidensi ruo­ka­ra­vin­to­loi­den au­ki­olo­ai­ko­ja kol­mel­la tun­nil­la – mi­nis­te­reil­lä haluja jatkaa ra­joi­tus­ten ke­ven­tä­mis­tä myös esi­mer­kik­si teat­te­reis­sa ja kun­to­sa­leil­la

Tilaajille

Et syö mun pus­sis­ta! – Ir­to­kar­kit he­rät­tä­vät in­to­hi­mo­ja ja kes­kus­te­lu­ja ja niistä voi jopa keh­key­tyä per­he­rii­ta

Irtokarkkien vakio-ostajia ovat erityisesti nuoret ja miehet.

Jari ja Mila Hiekkapelto poimivat pussiinsa muun muassa Mansikkakaapeleita karkkiostoksilla Rovaniemen Citymarketissa. Jari Hiekkapellon suosikkeja ovat Hopeatoffee sekä salmiakki- ja hedelmäkarkki. Mila Hiekkapellolle maistuvat etenkin pinkit, vihreät ja valkoiset autot.
Jari ja Mila Hiekkapelto poimivat pussiinsa muun muassa Mansikkakaapeleita karkkiostoksilla Rovaniemen Citymarketissa. Jari Hiekkapellon suosikkeja ovat Hopeatoffee sekä salmiakki- ja hedelmäkarkki. Mila Hiekkapellolle maistuvat etenkin pinkit, vihreät ja valkoiset autot.
Kuva: Jussi Leinonen

Itä- tai Pohjois-Suomen keskikokoisessa kaupungissa asuva nuori mies ostaa viikonlopuksi irtokarkkeja. Pussiin hän valitsee tarkasti lempisuklaitaan ja usein myös salmiakkia niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Karkit hän syö yksin.

Näin voi lyhyesti ja karkeasti luonnehtia tyypillistä irtokarkkien ostajaa pohjoismaisen makeistalo Cloetta-konsernin Suomalaiset irtomakeisten kuluttajina -tutkimuksen perusteella.