Suomi aloitti jääkiekon miesten EHT-turnauksen voitokkaasti, kun se kukisti avausottelussa Tampereella Sveitsin puhtaasti 4–0.
Ykkösketjun keskushyökkääjä Antti Suomela laukoi hattutempun eli kolme maalia, yhden ensimmäisessä ja kaksi kolmannessa erässä.
Suomelan kolmannen erän maalit syötti Ahti Oksanen. Suomela huipensi iltansa päätöserässä, kun hän kiekonriistonsa jälkeen syötti Oksaselle, joka passasi takaisin, ja Suomela pääsi sijoittamaan kiekon tyhjään maaliin, kun Sveitsi haki kavennusta kuudella kenttäpelaajalla.
Leijonien avausmaalin teki ensimmäisessä erässä Janne Kuokkanen. Maalilla nollan piti 25 torjunnalla vakuuttavasti pelannut Christian Heljanko.
– Oltiin tänään kohtuullisen tehokkaita, ja kun tuli nollapeli, pitää olla tyytyväinen. Hieno startti kauteen, Suomen päävalmentaja Jukka Jalonen kehui TV5:n haastattelussa.
Hattutemppuilija Suomela voitti viime kaudella Ruotsin SHL-liigan pistepörssin. Vastassa oli Tampereella tuttuja pelaajia, sillä Suomela pelaa tällä kaudella Sveitsin liigassa Lausannessa.
– Ei ollut kauheasti laadukkaita maalipaikkoja, mutta oltiin tehokkaita, Suomela säesti päävalmentaja Jalosen viestiä.
Suomi kohtaa kotiturnauksessaan ylihuomenna Tshekin. Leijonat päättää perinteisesti kotiturnauksensa isänpäivänä Ruotsia vastaan.