Anton Kemppi rä­väyt­ti – su­per­lah­jak­kuu­del­le nuorten MM-prons­sia ja Inarin Yri­tyk­sen kaik­kien aikojen en­sim­mäi­nen ar­vo­ki­sa­mi­ta­li

Anton Kemppi aloitti nuorten MM-urakkansa pronssimitalilla.
Anton Kemppi aloitti nuorten MM-urakkansa pronssimitalilla.
Kuva: Andreas Bennert/arkisto

Anton Kemppi aloitti urakkansa räväkästi nuorten MM-hiihdoissa keskiviikkona Norjan Lillehammerissa. Inarin Yritystä edustava 18-vuotias suksenkuljettaja saavutti pronssia 20 kilometrin (v) yhteislähtökilpailussa. Kemppi avasi samalla suomalaisten mitalitilin kisoissa.

Mitaleista käytiin tiukka sekuntitaistelu. Kemppi puristi palkintopallille 0,3 sekunnin erolla neljänneksi sijoittuneeseen Italian Daniel Pedranziniin.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä