Uusi Rovaniemi

Lukijalta: Pankkipäivä Revontulen Nordeassa

Martti Muukkonen

Tuulikaappiin on ahtautunut lähes kolmekymmentä vanhusta, pari nuorempaakin sentään (27 oli tarkka luku).

Ovi aukesi kymmeneltä, virkailijat oli luikahdellut sitä ennen edestakaisin – varmaan siksi että hävettää heitäkin seisottaa vanhuksia helteisessä tuulikaapissa?

18 tuolia täyttyy numerojaon jälkeen hetkessä, loput vanhuksista jää seisomaan. Osa sai käsinkirjoitetun numerolapun, koska numerotulostimesta paperi loppui kesken. Vastaanottamassa oli 4–5 konttorin henkilökuntaa, jotka kyselivät, millä asioilla on käymässä.

Sitten tuli ilmoitus, ettei verkko pelaa. Siinä taisi mennä varttitunti.

Sitten aloitti yksi virkailija kassalla, muut virkailijat seisoskelivat ja kulkivat muilla asioilla. Kutsunumerot kilahtelivat verkkaiseen tahtiin, ja asiakas vuorollaan sai siirtyä seisomapaikalle kassahenkilön luo. Kassalla asioivilla oli vielä pari viikkoa sitten tuoli, jolle voi istahtaa asioinnin ajaksi.

Noin tunnin ajan sai varautua jonottamaan, virkailijan arvion mukaaan.

Näyttää siltä, että heikompiosaiset näännytetään eikä yritetäkään miettiä yksilöllistä ohjausta.

Olen asioinut avustajana jo toistakymmentä vuotta, ja nähnyt, että koko ajan Nordean palvelu vain huononee. Aikanaan Wahlroos sanoi, että osa asiakkaista tuo vain hiekkaa pankkisaliin.

Olisi mukavaa kuulla, kuinka Nordean nykyinen johto suhtautuu heihin, jotka eivät ole etunenässä uusia pankkipalveluja käyttämässä vaan hakevat asiointitapaa, jonka kokevat turvalliseksi.

Olen laittanut palautettakin, muttä eipä ole asiaan puututtu eikä yhteyttäkään otettu.


Kommentit (2)

  • entinen Nordean asiakas

    Näyttää olevan sama suunta Rovaniemellä kuin pääkaupunkiseudulla. Järvenpää lopetti kassapalvelut, Helsingissä lähin kassapalvelu. Jonossa 110 asiakasta ennen minua, yksi virkailija ohjasi ikäihmisiä käyttämään nettiä henkilökohtaisesti. Ikähaarukka kaikki. Myöhemmin iäkäs asiakasrouva tuli juttelemaan, kertoi että hänen edellä 120 asiasta. Odotusaika 2 tuntia, 20 penkkiä. Hiljaisempi aika puoli tuntia ennen pankin sulkemista, kaikkina viikonpäivinä sama tilanne pankkivirkailijan mukaan. Jossain lehdessä Nordea hämmästeli kuinka vähän heiltä on lähtenyt asiakkaita kovasta kohtelusta huolimatta.

  • Nimetön

    Asiaa.

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Lue myös