Lapin matkailu

Elokuvatuotannoista jopa kaksi miljoonaa euroa Lappiin - samalla tuodaan paikalliset maisemat tutuiksi kansainväliselle yleisölle

Lappi näkyy yhä useamman kansainvälisen elokuva- ja TV-tuotannon kulissina. Nyt tuotannot toimivat myös digitaalisen matkailumarkkinoinnin apuna ja auttavat kohdentamaan markkinointiviestiä uusille yleisöille eri puolilla maailmaa.

Terhi Tuovinen/ House of Lapland
Elokuvatuotannoista jopa kaksi miljoonaa euroa Lappiin - samalla tuodaan paikalliset maisemat tutuiksi kansainväliselle yleisölle

Yhdysvaltalainen realitysarja The Bachelor toi Lappiin sadan henkilön kuvausryhmän lähes kuukaudeksi. Sarja nähdään 200 eri maassa tai USA:n osavaltiossa. Lapissa kuvattiin sarjan finaalijaksot.

Vilma Romsi

Yhä useampi kansainvälinen ja suomalainen tuotantoyhtiö on kiinnostunut Suomen Lapista elokuvien, tv-sarjojen ja mainosten kuvauspaikkana. Lapin elokuvakomission tilastojen mukaan tuotantojen rahallinen tulovirta Lappiin kasvaa koko ajan, ja viime vuosina se on ollut 1,5-2…


Haluatko lukea lisää?

Tilaajana sinulle kuuluu koko verkkosisältömme. Kirjaudu sisään tai tilaa Lapin Kansa tästä.


Lue myös