Lapin Kansa tarjoaa parhaat monikanavaiset mediaratkaisut yritysasiakkaille saman katon alta - ”Tervetuloa DIGI

Kaupallinen yhteistyö

Lapin Kansa tarjoaa parhaat monikanavaiset mediaratkaisut yritysasiakkaille saman katon alta - ”Tervetuloa DIGI <3 PRINTTI -tapahtumaan hakemaan inspiraatiota mainontaan”

Lapin Kansa siirtyi Kaleva Median omistukseen huhtikuussa 2018 ja uudisti vaihdoksen myötä samalla yritysasiakkaille tarjoamiaan palveluita. Mainosmyynti kutsuukin nyt yritysasiakkaansa DIGI <3 PRINTTI -tapahtumaan kuulemaan lisää muutoksista ja inspiroitumaan markkinoinnin saralla.

Lapin Kansan kokonaistavoittavuus on nykyisin 168 000 lukijaa. ”Lapin Kansa tarjoaa mainostajille edelleen laadukkaan ja luotettavan mediaympäristön”, toteaa Henri Mattinen, Lapin Kansan myyntijohtaja.

Lapin Kansan kokonaistavoittavuus on nykyisin 168 000 lukijaa. ”Lapin Kansa tarjoaa mainostajille edelleen laadukkaan ja luotettavan mediaympäristön”, toteaa Henri Mattinen, Lapin Kansan myyntijohtaja.

Jo pitkään Lapin Kansa on tarjonnut yritysasiakkailleen Lapin tavoittavimmat mainosratkaisut. Nyt yhdessä Kaleva Median kanssa mainostajan näkyvyys kattaa jopa puoli Suomea. Läsnäololle Lapissa ja Pohjois-Pohjanmaalla on tarjolla monipuoliset mahdollisuudet; yritysasiakkaat voivat yhdistää eri kanavia tarkasti kohdistaen tai laajalle levittäen.

– Mahdollistamme jatkossakin, että lappilainen mainostaja saa laadukkaat asiantuntijoiden suunnittelemat mainoskokonaisuudet yhdestä paikasta ja oikein kohdennettuna, lupaa Lapin Kansan myyntijohtaja Henri Mattinen.

Lapin Kansan kokonaistavoittavuus on 168 000 lukijaa. Luvussa on mukana vähintään yhtä lehden numeroa viikon aikana joko painettuna tai verkossa lukevat. Kalevan kokonaistavoitettavuus on taas 328 000 lukijaa.

– Lapin Kansa tarjoaa mainostajille edelleen laadukkaan ja luotettavan mediaympäristön, monikanavaiset mediat, luovat sisältömarkkinoinnin ratkaisut, näiden mainostuotannot ja vaikkapa asiakaslehdet, sisältäen painon ja jakelun, listaa Mattinen.

Lapin Kansan mediaperhe ei ole kohdannut muutoksia, sillä printtituotteet sisältävät edelleen ihmisille tutut ja ketterät kaupunkilehdet Lounais-Lapin ja Uuden Rovaniemen sekä maakuntalehti Lapin Kansan. Myös digitaaliset kanavat sisältävät entiseen tapaan lapinkansa.fi-sivuston, sovelluksen sekä erittäin suositun ja luetun digitaalisen näköislehden.

Uusi vahvistus remmiin mukaan

Lapin Kansan yrityspalvelut voi tuoda jatkossa myös tärkeimmät sosiaalisen median kanavat, kuten Facebookin, sekä vaikkapa Googlen mainostuotteet, osaksi asiakkaidensa mediaratkaisuja. Mainosmyynnin uutena asiantuntijakumppanina toimii Pro Ratas Oy, joka on Suomen yksi parhaita digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita.

– Yhteistyö Lapin Kansan väen kanssa on lähtenyt mainiosti käyntiin. Lapin Kansan myyntiorganisaatiolla on jo entuudestaan vahva osaaminen digitarjoaman parissa, joten sikäli on ollut helppoa lähteä tekemään heidän kanssaan yhteistyötä myös Pro Rattaan tuotteiden parissa. Plus, että tyypithän ovat aivan loistavia persoonia, kuten pohjoisessa ruukataan olla, kommentoi Pro Rattaan myynnin kehitysjohtaja Toni Kyllönen hymyillen.

Uusi asiantuntijakumppani Pro Ratas ja sen tarjoama tulevat mahdollistamaan lappilaisille yrityksille kattavat kanavat ja mahdollisuuden näkyä oikealla tavalla, oikeaan aikaan ja oikein kohdistettuna sekä paikallisesti tai valtakunnallisesti niissä kanavissa, jossa ihmiset tänä päivänä viettävät eniten aikaa.

– Eli käytännössä Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa, Googlessa ja LinkedInissa. Tämä yhdistettynä Lapin Kansan omaan erittäin vahvaan tuoteperheeseen, muodostavat mielestäni ylivertaisen markkinointikokonaisuuden. Kun koko repertuaari on hallussa yhden tutun Lapin Kansan yhteyshenkilön kautta, on se asiakkaalle sekä helppoa että tuloksekasta, kommentoi Kyllönen.

Asiakastilaisuus Arktikumissa

Jos Lapin Kansan yrityspalveluiden uudistukset tai sosiaalisen median markkinointiratkaisut kiinnostavat, kannattaa tiistai 2.10. merkata hetimiten kalenteriin. Lapin Kansan mainosmyynti järjestää kyseisenä päivänä DIGI <3 PRINTTI -asiakastilaisuuden, joka on suunnattu yritysasiakkaille ja muille mainonnan ammattilaisille.

Tilaisuudessa on mukana Lapin Kansan lisäksi Pro Rattaan asiantuntijat ja kaikille tuttu, entinen jääkiekon maajoukkuekapteeni, nykyinen koulutusalan yrittäjä Juhani ”Tami” Tamminen, joka kertoo oman tarinansa siitä, miten hän on toiminut sosiaalisen median parissa ja millä tavalla saanut mm. 100 000 seuraajaa Facebook-sivuilleen.

Juhani ”Tami” Tamminen saapuu puhumaan tiistaina 2.10. järjestettävään DIGI <3 PRINTTI -tapahtumaan.

– Digi <3 Printti -tapahtumaan kannattaa ilman muuta osallistua, mikäli haluaa kuulla enemmän siitä, mitä Lapin Kansan tarjoama tänä päivänä on ja kuulla viimeisimmät kuulumiset muun muassa Facebookista ja Googlesta tämän päivän markkinointivälineinä. Ja toki jos haluaa kuulla, miten Aurinkokuningas Tamminen on valjastanut sosiaalisen median käyttöönsä Pro Rattaan kautta, vinkkaa Kyllönen.

Tapahtumaan ilmoittautuminen sulkeutuu maanantaina 24.9. ja sen voi tehdä vaivattomasti ilmoittautumislomakkeen kautta muutamassa minuutissa.

– Nyt on oiva mahdollisuus tulla Rovaniemen Arktikumiin keskustelemaan mainonnan ja markkinoinnin tämän hetken tuulista, niin muiden yrittäjien, kuin alan ammattilaisten kesken. Toivotankin kaikki markkinointia tekevät yrittäjät ja ammattilaiset lämpimästi tervetulleiksi tapahtumaan, toteaa Mattinen.

DIGI <3 PRINTTI -tapahtuma

Aika: tiistaina 2.10.2018. klo 17:30 - 19:30

Paikka: Arktikum Aurora-monitoimitila, Pohjoisranta 4, 96100 Rovaniemi

Ilmoittaudu mukaan viimeistään ma 24.9. Paikkoja on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ennen tilaisuutta, klo 16.30 – 17.30, on myös mahdollista päivittää Lapin Kansan tilausasiat kuntoon, sillä Lapin Kansan lukijapalvelu on paikalla ja auttaa mobiilisovelluksen ja tunnusten päivittämisessä. Uusille käyttäjille tarjotaan lisäksi Lapin Kansan verkkosisällöt maksutta koekäyttöön kuukauden ajaksi.


Kaupallinen yhteistyö

Lue myös