Terveys

Lyhyt, mutta kova treeni auttaa vähentämään migreenikohtausten määrää – Näin teet HIT-treenin

Kansainvälisen tutkimuksen mukaan lyhytkestoinen, mutta todella kova HIT-treeni auttaa, jos haluaa liikunnan avulla vähentää kuukausittaisten migreenikohtaustensa määrää. Uutinen hyvä siksi, että lyhyeen ja pari kertaa viikossa kestävään liikuntaan on helpompi sitoutua kun tuntikausien kestävyysurheiluun. Migreenipotilaat ovat usein välttäneet harjoituksia.

Riina Rinne
Lyhyt, mutta kova treeni auttaa vähentämään migreenikohtausten määrää – Näin teet HIT-treenin

Kovatempoinen HIT-treeni esimerkiksi juoksumatolla tai vaikka stepperilla todettiin kansainvälisessä tutkimuksessa tehokkaammaksi migreenikohtausten vähentäjäksi kuin rauhallisempi kestävyysliikunta.

Marja Aaltio

Kärsitkö migreenistä? Sveitsiläistutkijoilla on hyvä uutinen migreenipotilaille: jo alle puolen tunnin raju intervalliliikunta kaksi kertaa viikossa saattaa vähentää migreenikohtausten määrää.

Sveitsiläinen tutkimusryhmän mukaan HIT- ja MCT-kestävyysharjoittelu…


Haluatko lukea lisää?

Tilaajana sinulle kuuluu koko verkkosisältömme. Kirjaudu sisään tai tilaa Lapin Kansa tästä.


Lue myös